onsdag 9 november 2016

I dag

var det lördag. Vi steg upp klockan 06. Vi hade två timmar på oss och sen kom Sande för han sku föra oss till Kalkbruket. Monsieur hade inte ännu nya hjul på sin jeep. 

Dit kom också Schwaetichins. Alltså Kia och Janina och hennes pojkvän.  Och dom som bor mitt emot oss på Bodö och en massa andra typer. 

Vi gick gående över Malmstenarna och Monsieur tog ut stöpseln från pumpen. 

Här blev sjukt god mat och jag kontakta Risto och gratulera och sen ringde min bror och berätta att dom varit efter Emma. 

Vi gick sen och koppla bort pumpen och jag satt plastpåsar på rören. Sen bar vi opp bänken från bryggan och sen tog vi bort dom enorma skruvarna från landgången och sen drog vi upp den och den blev och ligga där och jag läste Haruki och då hade jag redan tagit in fyra ämbar vatten.

Sen sa Monsieur att vi sku gå och sätta en pressu på roddbåten och sen drog vi opp landgången lite mera. 

Sen förde jag ner ett ljus till bryggan.

  Här ett jätte fint foto av ljuset och månen    :  )

Monsieur krydda fisken och jag satt den i ugnen och potis i en kastrull och sallad och gräddfil. Först sku han få en 8,2 % öl, men han tog den nu sen inte. Jag fick vin. 

Sen tog jag bort min make up och sen diska jag och sen fick jag en god choko med mitt rödvin och läste Husis. Monsieur hade gått och sova och jag läste Haruki.
 

2 kommentarer:

  1. Ljusa upp bakgrunden lite så att man ser snön lite bättre så blir detta ett jätte fint julkort ;)

    SvaraRadera
  2. Jo det kan jag säkert göra
    : )

    SvaraRadera