söndag 27 juli 2014

Söndag

så vi beslöt fara till Tarvaspää. Alltså Akseli Gallen-Kallelas hem och atelje´. Vi har alltså varit där femtielva gånger. Ändå gick jag före det till min verkstad för att göra en slutlig polering av Vitklobb.

Så här ser den nu ut    : )


EN BERLIN-
utställning fanns på Tarvaspää så vi beslöt kolla den. Akseli Gallen-Kallela hade nämligen bott i Berlin med bl.a. Edvard Munch. Men nu var här också unga konstnärer som Niina Lehtonen Braun, Marcus Eek, Elisabeth Mladenov m.m. 


 På skylten framtill står BERLIN

 Lustig grej i utställningsrummet.

 Gallen-Kallelas penslar och färger.

Monsieur.

Niina Lehtonen Braun har bott i Berlin i 14 år. Hon hade bl.a. i översta våningen roliga bilder som hon klippt och målat. Det här var en förstoradbild av en typ någå. Där står Malerei für         im mer.

Också den här har hon klippt och textat.



VI KÖRDE
runt Munksnäs och var hemma någå 17.30. Sjutiden pasta på takterassen och sen såg jag på Boardwalk Empire och Monsieur på en film vi sett tidigare. Nå han sluta sen.


I MORGON
skall Monsieur efter vår nya pump och jag undrar vad jag skall göra. 

På kvällen för vi Miiu till Kalle för tisdag morgon kommer vi till lande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar