torsdag 17 juli 2014

Framme på Bodö

någå 18-tiden. Monsieur var osäker om det sku regna på onsdagen så vi beslöt föra lotterivinster och stjärntecken till skolan. Jag körde och det gick jättebra att backa ut och Bamse-sundet går helt ok. Det var en ganska hård sydväst, men bra lyckades jag in i Byviken, men sen körde jag på nån underlig båt och klarade inte stranden. Nå, Monsieur hjälpte och jag gick upp efter nycklar och lämna där smycken och lotterivinster och sen när jag sku backa med Jungfru Margareta backade jag rakt på brandbåten. Ja ja. Vägen hem gick bra. Roliga vågor som man liksom gled på, men sen vid vår brygga måste Monsieur landa... Se siitä. Med andra ord: JAG MÅSTE ÖVA ATT LANDA.

PÅ ONSDAGEN
städade jag då hela huset.
 
 Tvättade bl.a. golvena.
Men hade en massa andra uppgifter också.

 GFP(otis)

Det blev en grogg på bryggan med Monsieur och sen underbar frittata. Jag hade tagit med allt möjligt från stan - också ostkanter.

Sedan strök jag dukar och dynvar och förklän och bädda åt Kalle och Sanna som antagligen dyker upp inkommande tisdag.


PÅ TORSDAGEN
en lång to do-lista.

Här fota jag lekstugan som är tjärad. Den fylls snart med ved.

Vi skulle då i dag efter Miiu. Inka far i morgon bitti till Kouvola - K och S är fortfarande i Spanien. Det betyder att Miiu är hos oss en och en halv vecka. Sommarfesten i övermorgon kommer ingen från vår familj att besöka. Tyvärr. Salminens är dessutom på Åland.


Nu en kopp natt-te´och sen i säng. 
Jag sov lite dåligt i natt  :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar