onsdag 9 juli 2014

En massa bilder



 Skumppahetki.

 Såpbubblor.

 Lax i grill.

 Midsommaraftonen.

 Caro och Aron på sillis.

 Min mat.

 Gäster.

Anni och Frida.

 Aron kastar boll i ett djävulsgap som mamma gjort.

 Min goda jugurt, chiafrön, honung och müsli.

 Aron leker med modellera och lökpress.

 Thors.

 GFB

 Pannkakan i ugnen.

 Pannkakan med sylt och grädde.

 Monsieur har fångat en gädda.

 Svanar framför Nistas strand.

 Den fina bryggan mamma byggde åt Aron.

 Pyttipanna.

 God!

 Koprajaakkopromenad i ös regn.

 Jag städar i köket medan Amanda sitter och tittar på.

 Fjäril på köksfönstret.


LEKSTUGAN SKALL FLYTTAS






 Caro var jätte duktig!

 Det recyklade vedlidret på plats. Ny bild när jag varit på lande.



KULTURDAG


 Gun berättade om pensionatet som förr fanns på Pörtö.

 Staffan Brun talade om sina böcker.

 Kia Svaetichin intervjuade.


HEMKOMNA
 underbara persiljebiffar med zaziki och aubergine.


OCH SANDE
 fick en gädda - 3kg. Aron var med.


TILL BORGÅ
 Här väntar vi på Runeberg.

 Momi på båten.

 Båda barnen har somnat.

 En loppis på Remus gård.

 Aron och Caro på en brygga.

Här bor Remu. Jag läste i går att han inte mera står ut med all försäljning på bakgården. Han tänker nu flytta till Helsingfors...


 Aron utanför kyrkan.

 På väg ner från kyrkbacken.

 Och så fortsatte vi hem igen med Runeberg. Här Neste.
 Adjö Runeberg.

Hemma blev det skumppahetki igen en gång. Hela resan var en gåva till Sande som fyller 36 på tisdan.

 Amanda i solen.

 Aron fiskar. Kolla draget på vattenytan till höger.

 Jag i min fina Tommy Hilfiger-blus    : )



MÅNDAGEN
var butiksbåt. Vi for med min båt för vi sku ha strö till tuppen. Där börja den sociala Aron umgås med Emil som är vår granne. Han gick dit sen ännu när vi kommit hem. Maten blev stekt gädda som sen ännu var i ugnen medan jag laga det andra.


TISDAG
hem. Lite jobbigt att städa och byta lakan o.dyl. Salminens var till Katchorna och förde sen en massa väskor med min båt till Bodö-bryggan. I princip skönt att vara hemma.


ONSDAG
först till Rasmussen där en sur gubbe lura mig hur jag sku göra örhängena. På sommaren brukar jag alltid föra en flaska vittvin till Syrjänen och det gjorde jag nu också och han förklarar helt på annat sätt hur jag sku göra örhängena så jag köpte silver av honom och så skall jag utgå från att dom är runda och inte raka.

 Hemma god frittata.


SLUTLIGEN
så var det min bror som fråga: Vad skall båten heta? Och jag svara Jungfru Margareta    : D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar