lördag 26 juli 2014

Jag är så glad!

Jag gick till DNA vid Hagnästorg. Den snälla grabben kunde genast sätta mina foton på telefonen, sen ändra han Toukola till Helsinki och sen visa han hur jag sku välja en vecka till en dag   : D

Sen till Stockmann efter lax. En hel lax blev en 800g bit och en 500g gravad bit. Alltså en halv fin file´. Pauligs appelsinkaffe var slut så jag köpte  i stället det här.

Kanske gott!


TILL VERKSTADEN
sedan när jag kommit hem. Satt Vitklobb i trumlarn, men den blev inte bra. Jag polera konkret med trissa och det blev i princip bättre. I morgon skall jag ännu putsa med Fairy.


LAXEN
jag stekte blev god.  

 Kan man urskilja kantarellsåsen från laxen?

En konstig fru skålar...


EFTER MATEN
diska Monsieur och jag blogga. Nu skall vi ta rödvin och choko på balkongen och sen eventuellt True Detectives.  

Gårdagens Hoffman-film var sjukt tråkig så vi såg också då ett True Detective avsnitt    : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar