måndag 1 november 2010

HUJJ!
Det var ett ganska ruskigt veckoslut. Jag tycker att dom hade lovat lite annorlunda väder. På lördagen var jag knappt ute alls med min näsa. I stället satt jag inomhus och myste (mös?)



För en tid  sen var Calle och Inka ett veckoslut på Bredvarpet. Dom hade glömt två palsternackor i källarn. Inka skrev: "...rakastan sitä kun ne siivuttaa ohuiksi viipaleiksi ja laittaa vähän oliiviöljyä päälle ja uuniin. Terveys sipsejä!" Just så gjorde jag. 200° en halv timme. Jag strödde lite flingsalt på och så fick om svalna.

På söndagen var det så pass uppehåll att Tättä kunde fortsätta med att röja stigen. Ett försök att få till stånd en "väg".

Och så kolla vi trattkantarellställena. Typ en liter blev det, ingalunda så som för två veckor sen.

                                          Hitta trattisarna!

Veckan - som redan har börjat - är fullspäckad. Jag sku gärna få dom tre pinglorna färdiga, hinner knappast på två dagar... Jag har ett par träffar och några roliga Aron-stunder :)

1 kommentar:

  1. sånadär chips måsta jag laga!!
    Vägen ser ju redan ut som riktig väg... duktiga pappa!

    SvaraRadera