tisdag 30 november 2010

ÄNTLIGEN VERKSTADEN
Välkomna!
Det första man ser när man stiger in är mitt fina arbetsbord.

Till höger om bordet puckelanka med punslar, polermaskin och en enorm pelarborr som är från Clas Olsson. Sku vara tillfällig, men funkar helt bra.

Sedan följer hörnan var jag hamrar, valsar och drar tråd.

Inre sidan av "Fjärde dörren".

Till vänster när man stiger in finns fotoförstoringen ni har sett tidigare och sen då hyllor med böcker, skivor, pärmar, tidningar och musikdosan.

Här finns då det ena och det andra. Nederst plåt- och trådlager. Det vackra gardinförsedda skåpet är mitt "giftskåp". I det antika kryddskåpet har jag prydligt halvfabrikat i de olika lådorna. Där bredvid ultraljud och polertrumlare. Och sedan lavoar, kokare för citronsyra och hängborr.

Arbetsbordet har ni sett tidigare i olika sammanhang.

Mitt fina betonggolv.


Nu går jag hem!

3 kommentarer:

  1. 1) Nå föta sötter!!Mjau!

    2) Giftskåp?? Morgongåva av T när ni gifte er?? Eller Arsenik och gamla spetzar?

    3)Stol? Bekant. Tycker jag. D & P kök?. Barndomens "sitta vid 9 B 12-bord och äta grötmorgonmål"?

    SvaraRadera
  2. Nå åsch... Nillus. Alltså. Sade! Föta sötter! o.s.v!!
    Gilla
    Gunilla
    Gillie-Nillus
    Marianne faktiskt!!

    SvaraRadera
  3. Hmmm, intressanta kommentarer!
    I giftskåpet har man gas, oxideringsämne, polerinsmedel, flux, citronsyra, renad bensin m.m.

    SvaraRadera