onsdag 3 november 2010

SE SÅ DUKTIG JAG ÄR!
...isynnerhet på att retuschera bort spegelbilden av mig själv i pinglorna.
                                            Eli Marjaana, jos näet tämän niin ota yhteyttä!

FAROR I VERKSTADEN.
I går på väg hem från min träff köpte jag nya andningsskydd. Polerar man en längre tid börjar det kännas otäckt i lungorna, trots till polermaskinen kopplad dammsugare. Andningsskyddet vi fick i skolan är ganska otympligt, jag köpte engångs. Men damm är ju fara på längre sikt - det finns mer akuta saker: man borrar sig i handen, sågar sig i fingret, bränner sig och bordet, får blodblåsor av plåtsaxen, filar skåror i naglarna. Det här är inte heller farligt alls. Det farligaste och allra viktigaste att skydda är ögonen! Jag rör varken pelarborr eller polermaskin utan skyddsglasögon och med hängborren och sågen har jag +1 glasögon. Men av alla farliga trissor är spiktrissan den värsta. Jag har hört hur det knäppt till när en spik träffat plastlinsen. 

                                             Jag rör int ens spiktrissan utan skyddsglasögon.

OCH SLUTLIGEN:

                                                   Se så fin dörren blev!

5 kommentarer:

  1. Jättefin! Är det en sk kanvas-tavla?
    Undrar Gillie

    SvaraRadera
  2. Jo, men int tavla utan bara tyget på rulle :)

    SvaraRadera
  3. Spiktrissan är evil. Jag kör också nästan alltid med skyddsglasögon nuförtiden. Man blir nog mer och mer försiktig ju äldre och förståndigare man blir :D

    Snygg blogg by the way!

    SvaraRadera
  4. Tack, Pia, för din kommentar!
    Och jo, ögonen kan man inte skydda för mycket.

    SvaraRadera