torsdag 4 november 2010

DUBBEL DOS MONICA.
Det är nämligen också Monica Schwela som leder Arons babyrytmik. Caro hade förhinder i dag, så jag var där som hurtig momi med unga mammor. Och sedan då yogan kl 16.30. Men värre saker får man stå ut med :)

FI FI FI FI FI FI FI FI FINLANDSSVENSK
Hur är det nu, borde jag som finlandssvensk hela tiden ha på Radio Vega? När jag börja jobba ensam i min verkstad, ville jag lyssna på radio. Men isynnerhet dom där förmiddagspratarna i Radio Vega är ju så höh!  Hellre lyssnar jag på Radio Helsinki och Njassa. Och nu sen då det här med SFP. Få se vad dom kommer fram med för kandidater. Nu när man int ens kan rösta på Eva Biaudet...

   Jag tror ändå inte att det här förminskar finlandssvenskheten. Med rätt strategi överrumplar vi dom finskspråkiga. I smyg strör vi våra frön bland dem och plötsligt blir en tredje generation finlandssvensk. Finlandssvensk + finlandssvensk = 0. Finlandssvensk + finskspråkig = 1

                                                       Här är mitt första hemliga vapen.

2 kommentarer:

  1. hahaaa men nog ett ganska ofarligt vapen....

    SvaraRadera
  2. Nå okej! Här då kanske lite mera Bruce Willis :D

    SvaraRadera