fredag 29 oktober 2010

TIPS!
Om ni i samband med ett köpcentrum/supermarket ser en gubbe som demonstrerar keramikfatet ovan, skall ni inte tänka att höpö höpö strunt. Det är en sååå fiffig sak. Den är ämnad för finfördelning av vitlök, ingefära, morötter, allt.  Storlek 13 cm i diameter. Man fuktar fatet, gnider mot räfflorna det man vill ha och tar det sen tillvara med den lilla borsten.  Sen sköljer man fatet bara under kranen. Med följer den blå grejen. Med den avlägsnar man vitlöksskalet i ett huj. Fatet är dessutom snyggt. Kostar 12€ ett stycke - två för 20€, bra gåva. Med andra ord: Älä kulje onnesi ohi! Dethär ville jag säga på svenska, men vet inget motsvarande. Ni alla kloka kan ju hjälpa mig.

Jag tänker fara tll lande. Jag säger int när jag far eller när jag kommer, så inbrottstjuvar skall inte besvära sig.

2 kommentarer:

  1. tämä on paras härveli ikinä! :)
    -inka-

    SvaraRadera
  2. Vill ha härveli!! Hoppas jag snubblar över en härveli-setä nåt tag!
    Gillie

    Ps. Jag är på landet nu. Om nån timme ej mera. Buhuuu.. men på båten härifrån träffar jag trevligt folk! Väkt och slänner. En kusin som du också känner ger mej sen bilskjuts till stan!
    Ds.

    SvaraRadera