tisdag 9 november 2010

HÄLSNINGAR FRÅN BODÖ!
Det var ett fint förlängt veckoslut. Så här såg lördag morgon ut och det fina vädret fortsatte. Ända tills i dag var vi i valet och kvalet att "stänga" eller inte. På måndagen uträtta vi för säkerhets skull "stora" saker: ta upp bryggans landgång, flytta tunga bänkar under tak, ta upp och vända roddbåten och så koppla vi bort pumpen. Men när stormen och snön närma sig idag beslöt vi göra också alla andra sysslor på "Stänga inför vintern" -listan. 

 Det var bl.a. hög tid att tömma krukorna. Då brukar jag göra en liten lustig vinterträdgård.

                                           Men ännu söndag kväll var så här fin.

 Höstsolen är rolig. Det blir liksom ett nytt inredningsmoment när den lyser in så lågt. Det här är Tättäs snickarboda.

På måndagen rodde vi ut och kolla hur muddringen i sundena/viken hade lyckats.

I dag kom vi till stan. Landade vid Kalkstrands brygga kl 17.00 Jag var osäker huruvida Pörtö Line alls sku köra för ostliga vinden var nog hård. På havet var snöstormen regn. Här på bilden syns m/s Pörtö förtöjd i bakgrunden.
 

Det blir en lite jobbig vecka. Jag har räknat med två verkstadsdagar. Skall göra ett armband (silverked) och skissa örhängen. I morgon tar vi hand om Aron och på lördagen har jag alla mina kära barn här på middag. Hoppas det blir sent  :)

2 kommentarer: