söndag 14 november 2010

LÖRDAG KL 16.30
Snart kommer mina kära: Calle och Inka, Caro, Santeri och Aron. Vi börjar med skumppa, sedan en Toscansk bönsoppa som entré och därefter Grekiska köttbullar. Ingendera av dom rätterna är speciellt vackra, men efterrätten måst jag berätta om. En efterrät Blomqvistarna på Bodö bjöd oss på här för en månad sen. Annika berätta att osten blev varm av den uppkokade honungen. Nå, jag råka se i en svensk damtidning motsvarande recept, men osten sku i ugnen och honungen och valnötterna sku blandas med socker och likör.  Osten smalt vilket inte var så farligt, men såsen blev knäck! Fastna i tänderna. Eftersom alla tog till var det väl ändå gott!

Efter middagen bänkade vi oss framför tv:n och titta på foton och videor från Calles och Inkas Venedig-besök. Helt tydligt en lyckad resa.  Det blev nu inte så sent för Inka hade ett musikvideojobb söndag morgon (frisör/makeup-artist). Och småningom traskade också C, S och A hem till sig. Tack alla för en lyckad kväll!

Aron "fick låna" morbror Calles babyslips. Här dansar Aron framför tv:n. 

FARSDAG
Sen blev det då farsdag. Det finns två skolor. Enligt den ena är det enbart barnen som skall visa sin uppskattning. Tättä fick av mig Daves och Donners nya samarbete. Utan Radio Helsinki och Njassa hade jag inte vetat om skivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar