måndag 22 november 2010

LEVERANSKLARA SMYCKEN
Både Claes Nyström och Harri Syrjänen har en bordslåda för leveransklara arbeten. När jag jobba hos dem kände jag mig väldigt viktig när nån fin dam kom för att avhämta sitt smycke. Det var roligt att bläddra bland de små plastpåsarna och hitta rätt namn och ta fram smycket och se den nöjda och lyckliga kunden. Hos Claes Nström jobba jag just före jul, så det var faktiskt jag själv som hade gjort en del av smyckena.

Nu har jag en likadan låda för färdiga arbeten själv.  Och till kommer det. Jag har ok med beställningar och har reserverat en vecka per smycke. Så lång tid tar det inte, men som momi är det bäst att också reservera Aron-tid.

 Halssmycket jag skrivit om blev färdigt i dag. Jag skall först presentera det för kunden innan jag sätter det på bloggen.

1 kommentar:

  1. Jag har gått på Milanos gator och sjungit "Bandiera rossa, bandiera rossa...". Så mycket kommunist har jag aldrig senare varit. (Detta var tidsmässigt "Lever och Pusta Rose'".)
    8)8)
    Nillus

    SvaraRadera