onsdag 28 december 2016

Tisdag

i dag.

Monsieur gick först och tvätta sin bil typ två timmmar. Sen gick han till en TV-kodinkoneet och där ville Monsieur att en man sku kontakta en annan man. Vår lampa hade nämligen gått sönder. Sen gick han till bibban. 

Jag satt här och blogga säkert tre timmar. Sen sku Caro dyka upp. Hon kom med tåget från Mäntyharju. Det tog två timmar. Monsieur koka potis. Sen stekte han den och satt dit lök och kalkon.  Jag satt på ärter och värmde såsen och laga sallad. Caro kom. Hon fick vin. Hon var här säkert två timmar. Sen fick hon en mjölk av mig. Jag vinka åt henne från fönstret.

Sen fick Monsieur glass och en varm julstjärna från ugnen och jag fick god Vienetta. Sen titta vi på en fin film som berätta om Robert Altman. Den tog två timmar.
Sen gick jag och sova och läste Haruki. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar