måndag 19 december 2016

Arons fina dag

i dag. Han fyllde sju. Nu packa jag alla saker och satt fina blommor och skumppa åt Risto och Helena och choko åt Nylundarna. Ochså blommor. Vi for iväg med jeepen via Alepa och köpte 1,5 liters jaffa och två 1,5 l Vischy. 

Sen for vi till Salminens och där var en massa människor. Alla var glada. Sen dök Aron upp med Sande och vi sjöng för honom och han blev jätte glad. Vi fick ägg och bröd och vindruvor och kaffe. Här lite bilder:

 Monsieur, en tant, Risto och Helena.

 Christer och Carcki.

 Kalle och Saara.

 Aron blåser ljusen   :  )

Här hans fina blus. 

Men tyvärr var inte Gilla där. Nu hade alla andra farit och vi körde hem Kalle och Saara till ett hus i Tölö och kom hem.

Här blev det sen lax som jag värmde och pasta och sallad och citronpesto och ostsmulor. Jag fick vin. 

Sen hade Inka satt på min telefon om en kalkonrulle som sku sättas i en paistopussi. Jag kolla från 2011 och där fanns en fin kalkonrulle och sen såsen. Jag printa. Det blir säkert bra!  

Sa godnatt åt Monsieur och läste Haruki.

1 kommentar:

  1. De va så lessamt att inte kunna vara med och fira Aron :(

    SvaraRadera