tisdag 27 december 2016

Klockan åtta

steg jag upp i dag. Jag bädda sängen och bytte till andra kläder.

Sen börja jag med att dammsuga. Men torka också damm av alla andra ställen. Uppe i sovrummet och sen här nere. Av bokhyllan och spegeln och alltsammans. Också i Monsieurs rum och hyllorna och tavlorna i tamburen. Torka damm och putsa golvet och mattorna. Men sen håka jag att jag inte hade torkat damm där uppe eller dammsugit.  Monsieur damma alla dynor och soffan och tog svarta stolen ner till balkongen.

Sen gick jag i duschen och tvätta håret och till K-kaupan där jag köpte gurka och sallad och vindruvor.

Sen fick jag en grogg i köket och laga frittata med lök och morot och brysselkål och selleri och knackkorvar och 6 ägg och ost som jag satt på. Man fick sallad. Jag fick vin.

Vad gjorde jag månne sen. Klockan var väl elva.  Läste väl Haruki.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar