tisdag 27 december 2016

Annandagjul.

Jag steg upp klockan 08 och laga god mat åt oss alla. Kaffe. Monsieur vakna och Kalle vakna. Sen tog Kalle bort mina foton från kameran och sen gjorde han nånting för Monsieur. 

Sen ändra han klockan på spisen. Den blev bra! Sen prova han på nytt Monsieur fina rock. Han hade tagit den från verkstaden och gjort det ren då när Amanda dansa. För länge sen. Nu tog han den med sig. Satte den på sig. Den var ju riktigt fin! Han beställde en taxi och jag vinka åt honom från fönstret. Han hade en massa saker med sig.

Jag koka potis och fick god korvsoppa före det. Klippte dit persilja. Sen fick vi en massa fiskbitar före det och potis och vad det nu var.  Jag fick grädde och plommonsoppa. 

Sen kontakta min bror. Det var riktigt roligt!

Sen texta jag åt Kalle om hans rock och han tyckte att den var riktigt fin fortfarande och att han hade fått en pizza. Jag fick en liten skvätt vin och chokobitar och sen gick jag och läsa Haruki i sängen. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar