onsdag 1 juli 2015

Kalle

ringde att nu står han här utanför och vi gick ner. Via Musta till Kalkstrand vilket betydde att vi var en hel timme för tidigt. Småningom kom Pörtö-Line och Kalle satt och tala med Kai Katchadourian och jag talade med Stina Jonasson. Och småningom landa vi vid Pörtö, men vi måste gå genom skogen. 

Vi kom fram till Bredvarpet och packa upp allting och Monsieur tömde båten och Kalle och jag satt på bryggans bänk med varsin öl. Sen tvätta jag potisen i Ansis tvättare och sen beslöt vi då äta ute. Två  sillburkar och en större bit rökt lax och nypotis och sallad och rädisor och kryddad gräddfil och vad det nu var. Här två bilder.

 Monsieur doppar en selleristjälk i kryddad gräddfil. 

Jag äter nypotis, sallad och god lax    : )

Kalle tog en lur och jag diska och sen pikku hiljaa la vi oss alla.



2 kommentarer: