torsdag 23 juli 2015

I dag

satt jag länge i köket och skrev dagbok. Sen fick man jugurt. Jag gick sen i duschen och tvätta håret. Sen kontakta jag Kalle och sa vad han sku hämta från Musta. Sen ringde Gunnel och sen diska jag och sen dammsög jag och sen packa vi och sen kom det en hurja regnskur och sen gav vi oss iväg.

Då regnade det inte mera. Pörtö Line anlände och jag gick in för det kom lite droppar nu och då. Läste Mercury. Jag köpte en glass och vänta på jeepen som sen dök upp och Monsieur sku efter bröd till Masurkka.

Hemma sen fick man goda hönsbröst med ris, sallad, gräddfil och dessutom sjukt god svartkål som jag stekte i pannan.  Och vittvin. Kalle hade hämtat allt det här    :  )

Och här är Miiu.

 I trappan. Se så dens ansikte är skarpt.

 Och här tittar den rakt in i kameran.

 Och gäspar.

Den brukar alltid sträcka sig upp för att äta sakerna som hänger ur krukan eller så står den på min rygg.

Här står den på Kalles rygg.

Monsieu förde sen Kalle och Miiu hem. Miiu skulle till Villagatan där Inka och hennes vän skulle dyka upp på natten. Dom hade väl varit i Grekland?

Sen kom Monsieur hem och vi kolla en film som hette I Love You Phillip Morris. I princip helt bra.

Nu i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar