onsdag 15 juli 2015

Fredagen den 10:de

när vi just hade ätit vår frukost dök sotarn upp. Mäntylä gick nånstans och den andra grabben blev hos oss och han sa att det var "erinomaista". 

Sen gick jag väl i duschen. Jag diska sen och Caro koka gröt.Hon lulla sen Amanda och jag stavgick till butiksbåten med Sande som skuffa Aron i skottkärran. Där var också Anni och Kian och många till. Aron och jag fick glass och dessutom hade vi köpt öl och min ryggsäck full med det ena och det andra. Aron satt i skottkärran och luta mot min ryggsäck. Jag stavgick sen hela vägen hem.

Hemma blev det sen god mat på terassen. Maten fick man liksom ta från bordet inomhus. Först fick man dippa grönsaker i gräddfil och sen blev det lax och potis och sallad och gräddfil och barnen fick nakkir. Och öl. Alltså fullvuxna fick öl.

Jag diska sen och Sande och Caro beställde en resa till Grekland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar