onsdag 1 juli 2015

Tisdagen den 30:de

Sista juni. Kalle vakna 10.30 och fick frukost och jag hade beslutat sätta handdukar i tvättmaskinen. Ganska många. Men när dom varit där 1,5 tim konstatera jag att dom var ännu våta och det kom lödder när man vred ur dem. Ändå hängde jag upp dem men Monsieur tyckte att jag ännu sku sätta dem tillbaks i maskinen och sätta den där sista sköljningen. Jag gjorde så, men centrifugeringen lyckades inte. Nu var dom fullkomligt våta. Fullkomligt! Antagligen har vår tvättmaskin som säkert är 40 år gammal gått sönder. Monsieur kom sen och hjälpte mig att hänga upp handdukarna.
    
Här reparerar Monsieur sin båt.

Sen klättra jag upp på vinden för att igen en gång hitta gamla saker. Gammalt från köket och ett antal filtar och en matta och en solstol. Det beslöt vi nu att föra till Franks pråm.

Sen öl och knäckebröd med Kalle. Han tog sen till och från en lur. 

Nu blev det då igen en gång samma hönsgryta med ris och sallad och vin. Efter maten gick Kalle ut på terassen.  

Här sitter han, men varför det är så där ljust ute förstår jag inte. Det var ju nästan mörkt. Han lyssna på Sun Kill Moon.

Jag gick sen till köket och drack en kopp te´.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar