tisdag 14 juli 2015

Tisdagen den 7:de

I dag åt vi först frukost och sen sku Sande reparera Arons Angry Bird-svirvel och på tredje kastet fick han en enorm gädda. 3,5kg. Huh huh!

 Sande med laxen.
Här Aron med Angry Bird och laxen.

 Laxen som är lika lång som Angry Bird.

Sande rensa den sen och vi fick bitarna till stan och satt i frysen. Vi tog alltså fyrans båt och jag satt ute och plötsligt kom det en enorm våg som gjorde att jag måste gå in. Monsieur kom sen med jeepen och han for efter en ny håv och gåstavar åt mig och jag for till stan och först till Akademen efter en bok som hette Ensimmäinen koira kuussa som Esko Valtaoja skrivit. Min bror hade önskat sig En resa till månen. Sen till Yves och sen till Stockmann och köpte en t-skjorta åt Sande och sen jordgubbar och mat och vad det nu var. Sen måste jag få en cocis i bussen för jag höll på att svimma.

Hemma sen hängde vi opp byket och jag fick ärtsoppa och läste Husis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar