söndag 19 juli 2015

Sommarfest

skulle det vara i dag. Monsieur impregnera först sina pelare och jag tog kontakt ned Lina. Kai hade haft en surfingkurs på skolan. Lina hade varit där men lova dyka upp efter en halv timme. Hon har aldrig sett våra hus förr. Monsieur visa först nedre huset och jag visa köket i stora huset och bastun. Sen fick Lina sitt Pörtö-märke och Stina hade sagt att hon ville ha en Bodö-ring så jag hade mått med mig. En ring av silver med mässingplakett där det står Bodö. Och småningom sa vi adjö.

Sen fick jag väl öl och knäckebröd och en lur och klockan 18 hade det börjat regna och det öste ner precis  hela kvällen och natten. Stackars sommarfestbesökare.

Men vår mat blev helt sjukt god. Vi hade sett ett recept i Husis torsdagen den16 juli om nypotis som först sku kokas och sen plattas till och sen stekas med smör och olja och kryddas med allt möjligt gott. Laxen blev lite bränd men var väl också god. Vittvin till.
Här ett par bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar