lördag 25 mars 2017

Torsdag

var det i dag. Jag steg upp klockan 06 och sen kom Aron upp 07. Det var ju roligt! Jag var i duschen och satt på mig salvor och bädda mofas säng och sen kom jag ner och laga god mat åt Aron: koka ägg och gurka och äppel och kakao, men bröd ville han inte ha skinka på, så han fick rostbröd och smör i stället. Sen förde mofa honom till skolan. 

Monsieur kom hem och han fick god gröt! Sen stekte han sina muikkor och jag kontakta Monica att jag inte dyker upp för Aron är här. 

Sen satt jag bort soffasängen och sen dammsög jag uppe i sovrummet och i övrevåningen och sen där nere i vardagsrummet och sovrummet och Monsieurs rum och köket och tamburen. 

Sen hämta Monsieur Aron hit och vi gick till K-market med Aron och Monsieur gick ut. Aron fick goda saker i butiken: två burkar suklaavanukas och två burkar kaakaovanukas och sen fick han en fin sak som hette Cola. Jag köpte också åt honom därifrån rostbröd och kalkonskinka. Vi kom hem och han fick nakkir och makaroner och ketchup och saft. Sen såg han på Monsieurs pad. 

Monsieur kom hem och han fick god potis som jag kokat och värmde väl sina muikkor och jag fick ärtsoppa med knäckebröd och smör och isvatten och läste KP.

Sen gick jag och bädda Arons säng. Han hade före det varit i duschen. Sen tvätta han sina tänder och jag läste en bok för honom som hette Tatu och Patu och sen somna han. 

Jag gick upp och tog bort min make up och då var klockan elva och jag gick och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar