onsdag 8 mars 2017

I dag var det måndag.

Jag for till stan. Skrev kort åt Baba och Gilla. Tog en metro. Gick längs Fredriksgatan till Ounce. Fick gott te. Orientin Ruusu vihreä tee´.  Sen gick jag till  Stockmann och köpte därifrån en svamp och duschmedel. Dom kosta 5,50 ihop. Sen åt jag glass på Fazer. 

Satt lakan i tvättmaskinen och Monsiuer sov två timmar. Jag satt här och läste Kuukausiliite. Om Tom of Finland. 

Jag koka potis och krakowakorvar och satt sill och rödbeta och saltgurka på bordet. Monsieur fick muikkor och surkål och det ena och det andra. Jag fick också surkål och det ena och det andra. 

Sen såg vi på Efter nio. Men där var min pappa uppe i ett Söderskärstorn. Också Kia Swaetichins mormor. Hon var 16 och min pappa 24.

Sen såg jag på Tövädret här nere. Den var bra!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar