måndag 13 mars 2017

I dag

var det lördag. Jag steg upp klockan 07 för Amanda sku komma hit till kolockan 11. Satt på mig kläder. Monsieur åt i köket för han sku gå och träffa Sande. Där var också Amanda. Dom gick till Kimmis. Sen gick dom till Raunis.

Vi gick upp till övre vånigen, men Amanda orka nu int sen sova. Vi kom ner och rita roliga saker i Tiger med oljepastell och tuscher från Tiger.  Sen kom Caro hit och hon gick och jumppa. Sen satt Amanda en massa rött på sina kinder för hon sku ta en pilbåge, men hitta den inte för vi hade ingen. Sen kom Caro efter henne och sen kom Sande och Aron och sen for dom hem. Jag städa undan här. Monsieur krydda fisken.

Jag gick till köket och fick god whisky och chips. Dom var också goda. Satt sen på spagettin och fisken i ugnen och laga sallad. Man fick citronpesto och ostsmulor. Jag fick vittvin. Jag läste om Tuulikki Pietilä och fick en portion till. 

Sen kom Presidentti och sen gick vi och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar