fredag 7 juni 2013

OJ NEJ!
Jag blev fast i filmen på Teema "Den andra systern Boleyn".  Nå, jag åt liksom framför filmen så det var inte så farligt. 

Hur som helst en ordentlig städdag i dag. T for till lande och då passa jag på att åka med ner till Pohjola platsen. Promenera därifrån tll Mustapekka. Och jess, dom hade fått bärkakan och jordgubbar,  två askar för 5€ och allt möjligt. Jag kom hem med 69:an. 

Snart ringde T från lande. Köket lär skall vara super. Jag fick två bilder.

Vi recykla diskbordet. T putsa upp det. Det blev perfekt. Sen då skåpen vi sett i en tidning som Pekka byggde åt oss. och en spis som har något fint namn och tre varv kakel. Björk och vittmålat var idén vi fick i Aaltos ateljé.

Här en 40 cm bred arbetsyta/bord under fönstret.



COLESLAW
skall vara förrätten i morgon.

 Här ingredienserna. Receptet var för fyra så jag öka på det lite när vi är 6 pers.

Nu får den då stå i kylskåpet nästan ett dygn.


NÄR JAG GICK I GULDSMEDSSKOLAN
i Ekenäs räkna jag poäng. I skolan var det 5-6 poäng och hemma sen då lite till. Ofta åt jag det här när jag kom hem.

Tonfisk, haricot vertes, grynost och bröd. Det blev också min mat i dag. Å natutvis två glas rödvin. Klockan var nio och jag kolla vad det kom på Teema. Just den filmen jag blev fast vid...

Nu skall jag ännu stryka ett stoldynvar och min outfit.
I morgon som vanligt upp 07.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar