måndag 17 juni 2013

JA JA.
Vad det var som hände när jag skulle uppdatera vet jag inte. Kursorn hoppa av och an från rad till rad. Det var omöjligt att skriva.

Ändå har det varit fina dagar.

TORSDAG
Bredvarpets nya fina kök. T har ju redan sett det, men det var nytt för mig.

Jag blev så glad. Just så som det skulle.

T lackade golvet ännu en tredje gång så det blev att värma ärtsoppan på vanliga el-plattan ännu. Jag packade upp och vi åt ärtsoppa och strax efter åtta var jag i säng och somna ganska bums. Den natten sov jag 12 timmar   : )


FREDAG
storstädning. Jag dammsög, sopa musskit, tvätta golv o.s.v  Ändå blåste det upp till en paha sydväst och det öste ner. Jag hade mattor och stolar m.m på terassen. Allt blev genom vått! Hur som helst, på grund av stormen ville T inte grilla utomhus så jag fick ta i bruk den keramiska spisen och använda en sån för första gången i mitt liv.  Jag stekte hönsfileér. Det blev gott. Igen i säng tiotiden. Ändå vakna jag kl 05 och somnade inte mera. Klockan ringde 07   : (


LÖRDAG MED KAFIMYSSO
Men jag sku ju tvätta hår och duscha och sånt. Jag var framme vid skolan  kl 10 och rada upp mina saker.

Kryddskåpet från vårt gamla kök hade jag med till försäljning. Det var loppis samtidigt, men jag var den enda som hade lopp. Där var jätte trevligt. Jag sålde väl fyra smycken. Visserligen från billigare ändan, men ändå. Men jag missa så många roliga bilder. Jag hade ju kameran med, som ni ser, men bara glömde att fota. Voj voj. Många var intresserade av kryddskåpet, men det blev Baba som fick det. Vi gjorde oravannahkakauppa. Jag fick en massa fina blommor och kaffe och smörgås och Baba fick kryddskåpet   : )

När jag kom hem perfekt väder - sol och sydväst - att vädra sängkläder i. Så nu bädda jag då i övre huset. Och strax efter det såsa jag med uppdateringen.

Trad lax med rosamunda. T grilla ute den här gången - jag koka potis och broccoli på nya spisen. Och åter till sängs tiotiden.


SÖNDAG
blev då den stora flyttasaker-dagen. Bastun måste tömmas på allt för Salminens brukar villa bada varje kväll. Och från sovrummet skulle köksstolar och bord ut och kokplatta och vattenpanna o.s.v

Salt och sockerlådorna skall på en hylla på andra sidan fönstret. På den här väggen kommer i stället en kryddhylla.

 Alltså här kommer en hylla. Sakerna på Ikea-vagnens hyllor skall bort.

Vårt gamla kära diskbord togs i bruk igen. Recykling   : )

Jag jobba konkret hela dagen. Sen blev det trad söndagspasta. 

  Se så roligt relief och ljus speglar sig   : )

   Och efter det plantera jag ännu blommor.

 Liksom oravannahka-bommor.

 Och här "Arons Jeep". Mofa skrev dit ännu texten innan vi for.

Måndagen har alltid sin egen tidtabell. Båten går 14.10 så det är bra med klockslag. 

Två alternativ för morgondagen.
Måst funa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar