söndag 9 juni 2013

EN LYCKAD FK
Tuva kom först, sen Anna, Haje, Annika och lite senare Gunnel.

 Här ser vi på bröllopet.

Har dom månne ren sagt ja? Oj nej, löv speglar sig i tv-rutan.



NÅGÅ TYP 18-TIDEN
blev det mat.
 Coleslaw.

Balsamvinägergryta. Det här är inte en portion - det är i kastrullen.

 Portvin och handgjord marmelad.

Marjakekon till kaffet och sherryn.



TVÅ FLICKOR
ville var prinsessor.

 Annika med fint brett band över bröstet och diadem i håret.

 Anna med sjuttons vacker krona!

Tuva ville se på sammandraget så vi flytta oss småningom till soffan. Efter det uppträdde jag med Sannes brev. Mera vin och rotsakschips. Haje avhämtades elva, tre flickor kl 24. Gunnel och jag gick upp på takterassen och satt där till typ 01. Jag ringde taxi och städade sen undan.

En jättelyckad FK. Tack alla!


JAG VAKNA
08, steg upp 09. Gott kaffe och hårdkokt ägg. Diska sen och duscha. Promenad till Alepa för vi var utan det ena och det andra.


IDAG I VERKSTADEN
gjorde jag först länkar.

Kanske pikulite för stora för hängena - eller int vet jag.


Sen fortsatte jag med stjärntecknena.
Det gick snabbt och bra. Smalt lod på figuren och lödde på hänget.

Nu är dom så här långt. I morgon skall dom ännu "behandlas".


NÄR JAG KOM HEM
hade T anlänt. Disken hade torkat så jag satt in den i skåpen. Och snart söndagspasta med T:s en laxbit och hönsbit och min coleslaw. Rosévin och rödvin - skvättar som blivit över. Jag såg på någå nyheter  - T var på datorn. 
Och nu har jag då berättat om min roliga lördag/söndag.


I MORGON
aamuvuoro. Jag hoppas få allt färdigt och kedjor och sånt putsat. 
Vi far till lande på onsdan. Kanske hellre på eftermiddan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar