onsdag 12 juni 2013

JEEPEN
har som sagt någå fel så T körde genast på morgonen med endast honungsvatten i magen till en reparatör för amerikanska bilar. Dom beslöt att T för bilen dit inkommande tisdag och så får han den på onsdagen. Det betyder att vi kommer för att fira midsommar först på torsdagen.


GOD FRUKOST
och när T kom tillbaka beslöt vi ta treans båt i morgon. Det var bra för jag kunde nu prissätta och packa alla Pörtö-smycken. T tog en lur - det kom ett åskväder, jag läste hur man använder den svåra spisen och så regna det igen. 


TILL BILTEMA
efter någå kl 18. Vi har en längre tid kollat en grön vagn på tjocka fina hjul. Det va väl Caro som tipsa oss om den. T hade kollat på måndan om sån fanns och i dag kom det meddelande att jo det fanns tre och dom har reserverat en på hans namn.
Vi kom hem. T öppna paketet. Jag börja med frittatan.

Gammalt groll från FK. Löken och palsternackan från köttgrytan och vita kålen och moroten från coleslawn. Kokt potis och tomater från i går. Aj jo, en skvätt smetana som blivit kvar i en burk satt jag också. Sen då 6 ägg och ostkanter som jag brukar riva. Gott!


BORGENS
sista del. Vi åt faktiskt framför tv:n.


Efter det fortsatte Monsieur le constructeur de voiture och jag börja blogga.


HOPPELUNDA
är det vackert väder ännu kl 15 när vi far iväg. Till fredagen har dom ju lovat nånting horribelt. 
Och hur är det  nu sen på lördan? 

Nå, man sir sen   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar