tisdag 4 juni 2013

IDAG I VERKSTADEN
- ett uttryck jag inte använt på fruktansvärt länge. Kom bara pötsligt ihåg det. Och i dag i verkstaden var det faktiskt morgonskift. Kaffe och bröd hade jag med. Och nu blev det liksom liukuhihna-jobb. 
Före det ringde jag min gumor. Jag lät det ringa tio gånger och trodde sen att hon var ute.

Först såga jag sex stycken hängen av nysilver.
 
När det var gjort ringde jag min gumor på nytt och då visade det sig att hon hade sjuk rygg och tyckte att jag inte skulle komma dit.

Jag fila sen hängenas kanter och polera dem.

Frukost kl 12 och sen fortsatte jag. Alltså kaffe hade jag druckit hur mycket som helst medan jag jobba.

Nu blev det då symbolernas tur. 
 
Det här är en liten barettfil. Den är fiffig på det sättet att endast ena sidan är fil. Den är trekantig och dom andra sidorna är släta.

På det sättet riskerar man inte att skråma eller fila sönder andra kanter. Jag har använt den mycket när jag filat symbolerna.
 
Och här nu dom sista hängena. Visserligen inte ännu fastlödda.
 
 

KLOCKAN HADE BLIVIT FEM
och jag hade varit i verkstaden sen kl 10 så jag tyckte att nu går jag hem via Alepa. Det är skönt kallt i verkstaden så jag hade en tunn tröja på mig. Jag frös konkret.
Min man hade polerat bilen och körde omkring med den nånstans. 
Jag kom hem och åt gammal soppa.


I MORGON
skall jag sticka mig till stan och sen kommer Caro, Aron och Amanda hit när Caro sökt Aron. Dom skall vänta på Sande hos oss.


Jag tänker nu se på HBO-filmen på ettan om Palinskan. 
Säkert bra!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar