måndag 16 juni 2014

När vi kom till lande

hade vi otroligt mycket tunga saker så det var tur att vår granne inte var ute. Vi packa upp allt och småningom blev det

Caesar-sallad med rose´vin. 

Jag la mig strax före tio - Monsieur var väl uppe ganska sent.



PÅ TORSDAGEN
hängde jag upp draperi och satt tyg på soffmadrassen och skurade bastun. Stina och jag fick skjuts med Sture till Lisi.

Här sitter vi på verandan.
Det var ännu ljust när Gilla gav sig av och liten skymning när Baba gav sig av. Stina och jag var väl hemma någå ett-tiden...


FREDAGEN den 13:de
passade jag på att tvätta kärlen från kökshyllan och dessutom kastruller o.dyl från dom stora utrymmena. Borde säkert visa foto. Sen plantera jag Monsieurs gräslök, eller jag tog liksom bort blommor först så andra grönsaker blev synliga.

GFB

Fin snigel. Den var väl en decimeter lång.


PÅ LÖRDAGEN
gjorde jag då allt det jag skrev om tidigare.

 Denna fina älg såg vi i Idviken.


PÅ SÖNDAGEN
skulle vi öva att landa vid Bodö-bryggan, men det var så hård sydväst så det blev sen inte.

 Här sätter jag potisen. Monsieur sa att jag ser ut som en rysk matuschka.


PÅ MÅNDAGEN
tog vi sedan adjö och jag tog den här sista bilden.

GFB



I MORGON
Amanda här när Caro skall på casting och på eftermiddagen skall jag till ögonläkarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar