lördag 7 juni 2014

Men tyvärr

det blev ingen verkstad. Jag läste i min dagbok att det firas pingst i morgon. Det betyder att inga butiker har öppet. Inte ens Stockmann. Det betydde att jag måste fara efter Kalles lepakkostol i dag.

Caro med barn hade beslutat fara till Gumtäckts simbassäng. Eller dom gick liksom först efter Sande.
Och efteråt hörde jag att Monsieur som varit och cyklat träffade Sande med Amanda utanför siminrättningen och blev och prata en stund.

Jag for alltså till stan. Läste Knausgård i bussen. Köpte deodoranter och trosor. 

Åt glass i åttonde våningen och läste Knausgård. Alltså femman. Gick efter Kalles lepakkostol och ner till delikatessen efter lax åt min man. Apelsinkaffehyllan var tom...

Hemkommen tog jag en lur och strax kom Monsieur. Det blev lax och pasta i dag. Snart en film som heter Three Days of the Condor. Undrar om den är bra...

I morgon då till Kalle. Vi får lunch.  Monsieur och jag får tuliaisir och pappa dessutom en födisgåva    : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar