onsdag 4 juni 2014

Den tredje juni

var en ganska dimmig dag. Nista meddela att det finns fina blommor på skolan, men jag hade ingen mull så det fick vara.

Mot kvällen klarna det upp.
Min man jobba i skogen.

Och tyvärr har gässen kommit tillbaka.

 Här går Monsieur förbi köksfönstret.

Och här plockar jag gåsskit i stranden ganska sent i går kväll.



SOLIGT OCH FINT VÄDER
i dag. Vi förde mina Koprajaakko-smycken till skolan. 

 Här min båt vid skolstranden. Alltså den där fina med Mercury.

Och mina Pörtö-smycken.

 Här Koprajaakko.

På väg från skolan. Pikku hiljaa...



NÄR VI KOM UT
på söndagen var det så här fint väder.

 Vi åt på terassen.

Här sherry och choko på bryggan.

Och ett lustigt fenomen: elden lyser genom Ansis trädskiva.


PÅ MÅNDAGEN
satte Monsieur i gång med att bygga grillen.

Ändå tog jag ingen bild på den när den var färdig.

I MORGON
skall jag med Caro, Aron och Amanda till Fölisön. Alltså dagisutsfärd.


SLUTLIGEN
Är man en töntskalle så är man. Jag glömde sätta Gillas fina sked på bloggen i samband med Amandas födis. Här är den nu.

Fin silversked    : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar