fredag 27 juni 2014

Dagarna bara kommer och går

I går igen en dag med eftermiddagspromenad. Caro, Amanda och jag. Vi promenera ner till Lill-Bodö. Halvvägs såg vi en enorm vitsvanshjort som stod och gloddde på oss. Vi stod stilla. Caro ville att Amanda sku se den, men då stack den.
Hemkomna blev det god ärtsoppa och helt sjukt god pannkaka med jordgubbssylt och vispgrädde. Caro laga pannkakan. Jag lekte med barnen i sandlådan och lulla sen Aron i min säng.

BUTIKSBÅT
I dag igen. Nu var vi där redan halv. Tre pariskuntor förutom oss. Hemma fick man en öl och knäckebröd och småningom börja jag med maten: en lite på tvåkilos gädda som Monsieur fånga i går kväll. Jag stekte bitarna och sen fick dom vara i ugnen. Till det nypotis, sallad och en grönpepparsås. Och ännu gårdagens pannkaka. 


Före det hade Caro byggt åt Aron en jättefin brygga till hans leksaksbåtar. Och nånting lustigt: trots att vattnet bara är 12° vill båda barnen springa omkring i vattnet och härja  :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar