måndag 20 februari 2017

Klockan 06

steg jag upp i dag. Bädda sängen. Aron kom hit lite före åtta. Dom hade sett en råtta på vår gård. 07.30 skulle Monsieur på ett Bolagsmöte. Han fick god mat, men inga bröd. Aron ville inte ha dem. Jag gav åt honom nya. Han fick kakao att dricka från plastflaskan. Sen sluta nån film och jag klädde på honom och sen gick vi till garaget där mofa skulle föra honom till skolan med jeepen.

Monsieur kom tillbaka. Han fick god mat.  Sen skulle han träffa Samuli och en annan grabb. Jag börja dammsuga. Bytte till städkläder. Dammsög här uppe och där nere och i tamburen. 

Sen drack jag Kalles te´och läste I väntan på en jordbävning. Monsieur kom hem.  Han hade gett en bok åt Carcki. En Engel bok.

Monsieur kom hem och jag sökte min ärtsoppa i hörnskåpet, men hitta den inte. Gick till K-market och köpte två nya luomu ärtsoppor. Åt sen i köket och läste KP.

Såg sen på efetr nio på en man som hette John Webster och sen på en man som hette Eero Aarnio. Han hade gjort en fin rund stol. 

Sen titta vi på en film som hette Houston, we have a problem. Jag såg den en timme, men Monsieur såg den nog ännu en halv timme. Jag sov när han kom upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar