lördag 11 februari 2017

Det var

fredag i dag. Jag satt på mig fina kläder och make up och skrev en lång lista. Vi for till Musta. Där köpte vi allt möjligt. Också glass. Men vi hade tagit tre plastkassar för huivin och IKEA-kassen hade vi glömt. Vi kom hem och packa upp.

Sen drack jag Kalles te´och läste Hägring 38.

Nu börja vi med maten. Det var perattu muikku. Monsieur laga dem. Han hade tagit bort huvudena. Han satt dem i en skål där det var ägg och sen satt han mjöl och sen satt han vitpeppar. Han stekte dem. Jag koka potis och det blev potismos. Gott!
  
Här den fina maten!

Jag gick upp och blogga och Monsieur diska och sen ringde Kalle som han tala med i 45 minuter. Han skall byta till en annan firma som heter TBWA. 

Sen titta vi på Skavlan och sen gick jag och sova och läste Hägring 38.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar