måndag 20 februari 2017

Caro och Kalle

bjöd mig på fest! Jag hade satt make up och vi tog jeepen till Musta och vi kom hem och jag packa upp. Sen bytte vi till andra kläder och tog bussen och bytte till metron. Vi stod en ganska lång stund där upp och sen kom Kalle och Saara och sen Caro och Monsieur var försvunnen, men sen kom han. Vi for upp till översta våningen. Stället hette Fisken på Disken. Och på vårt bord stod det Mosander.

Här sitter vi vid bordet med skumppa.

Det var ju roligt! Först fick man skumppa och sen fick man vin.

Caro hade fotat den här bilden. Jag åt samma.

Och jag åt samma som Caro.

Kalle åt ost-tartar, Saara åt ostron och sen dela dom på blåmusslor. Monsieur åt ost-tartar som förrätt och lax som huvudrätt. Sen fick Caro, Saara och jag några olika efterrätter. Det var riktigt gott! Kalle tala länge med en man och Caro betala och sen gick vi dit upp för vi sku sitta nånstans, men det lyckades inte. Sen såg vi Jallu och Liisa där nere. Dom var ju glada! 

Vi gick till Sokos. Dit upp! Kalle hade också varit där. Säkert för länge sen. Han köpte åt oss alla två vin och två öl och en whisky åt mej. Sen gick jag och köpa en till whisky åt mej. 

Sen skulle Kalle gå hem via sig och Saara till en fest och vi gick med Caro och Monsieur efter en dator till hennes jobb.

 Här sitter vi i bussen.

Hon steg av utanför K-market och vi kom hem och såg på Skavlan och jag fick glass och sen tog jag bort min make up och gick och sova.  

2 kommentarer: