lördag 25 februari 2017

Fredag

i dag. Vi skrev en lång lista och jag satt make up och sen for vi till Musta. Där köpte vi allt möjligt och sen kom vi hem. Här fick vi ett gott bröd som hette Jyvä Jemmari. Det var knäckebröd. Vi åt med smör.   

Sen drack jag Kalles te´och läste först  I väntan på en jordbävning och sen fortsatte jag med Resa med Tove. 

Monsieur steg sen upp. Först satt han i stekpannan fyra hönslår och sen satt han dit gröna saker och sen god ost och bacon runt och stekte först i pannan och jag laga quinoa och sallad och gräddfil. Sen satt han dem i ugnen för dom sku vara där en stund. Men tyvärr fota jag dem inte  :  (  
Vi lyssna på Brian Willson. 

Klockan nio kom det en sjukt bra film. Det var Quentin Tarantinos Django Unchained med Christoph Waltz  och Jamie Foxx. Den börja klockan nio och höll på ända till 00.25. Där var också Leonardo DiCaprio. Negern och flickan var också neger. Dom red sen bort på sina hästar.

Sen gick vi och sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar