måndag 20 februari 2017

Jag

städa undan i köket och satt söndriga byxor på mig. Monsieur hade träffat en tant och frågat om Kråkan Kalle, men hon visste inte var den var. Hon har haft den i tjugo år. 

Sen gick vi med Monsieur runt Koloniträdgården. Jag hade tagit bort mina gummisaker. I K-market köpte vi allt möjligt. Jag gick med mina stavar och Monsieur bar kassen. Här hemma fick jag Kalles te´och läste en bok.

Sen blev här god frittata: morot, lök, selleri, korv och ägg och ostsmulor som vi köpt i K-market. Och sallad. Monsieur fick soda och jag fick vin. Han duka bort och jag åt ännu. Jag lyssna på Rolling Stones Blue & Lonesome och jag fick ännu choko och vin. Men sen kom det nånting konstigt på Teema. Först om matlagning och sen om Ville och sen gick jag och sova.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar