fredag 3 februari 2017

Flickornas kväll!

Först tvätta jag mitt badrum. Sen laga jag sallad. Tog ut kastrullen och satt alla andra saker i kylskåpet. Dukade bordet. Satt på make up och fina kläder. Monsieur skar semlorna. Jag satt smör och vatten på bordet. Han for till stan.

Sen kom flickorna. Först Anna, Haje  och Annika. Sen kom Gunnel och sen Tuva. Vi gick här omkring och titta på golvena och väggarna och takena och köket med en fin spis. 


 Sen fick man skumppa och chips och nötter.

 Jag hade satt ugnen på och semlorna i ugnen.
Här äter vi alla god förrätt: Schwardswalskinka, sallad och honungsmelon. Flickorna fick vittvin och jag Annikas Longdog.   

Här är Gunnel med Annikas hund.

Sen satt jag på villiriisi och god kyckling med sås som vi alltid äter på Bodö. Man fick sallad och vinäger. Vi åt länge. Flickorna tog mera mat! Sen öppna Anna en vittvinsflaska som Gilla hämtat. Man skulle ta bort korken. 

Sen koka jag kaffe och här blev god Viennetta-glass. Annika, Tuva och Haje fick te´som jag alltid dricker i duschen.   

  Här har vi druckit kaffe och te´och ätit glass.

Sen fick man lite mera vin och jag fick en Longdog och karameller. Monsieur kom hem för han hade sett Gunnel i spårvagnen. Han var glad! 

Sen gick flickorna hem. Klockan var väl halv tolv. Tuva körde sin bil och Anna körde Haje och Annika med sin bil och Gunnel tog en buss. 

Jag duka bort och satt allt på diskbordet och tog bort min make up och gick och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar