tisdag 17 maj 2016

På söndagen

steg jag upp klockan åtta. Man fick kaffe och ägg och bröd. Vi satt där bredvid varandra. Titta ut genom fönstret. 

Sen börja jag med alla "lukt"skåp i köket som jag skura.

Vi hade beslutat ta 16-båten så nu packa jag ryggsäcken och röd väska och min väska. Och sen for vi. Träffa Gun. Vi köpte glass. Också Anton kom ut. Jag satt på däck med min filt.

Vi gick över Malmstenarna. Packa upp. Gick efter vatten. Satt på bänken på bryggan med Monsieur. Sen gick jag upp och satt på pastan. Monsieur hade kryddat laxen. Monsieur fick öl och jag fick vin. Vi åt  och sen märkte vi att vi hade glömt att ta tidningarna. Så vi gick till Bodöbryggan, tog våra tidningar och kom hem genom skogen. 

Här den goda maten men tyvärr skulle den sättas när vi var i stan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar