måndag 2 maj 2016

I dag

fyllde Monsieur 67!  Grattis   :  D
Han steg också upp när jag steg upp. Klockan var sju.
Jag tvätta håret och var i duschen och gick sen ner till köket.

Gott kaffe och god jugurt och gott bröd. Monsieur satt i köket. Jag satt här i soffan. Liksom en soffa framför den andra soffan. Sen dök en Ulf Nyberg upp. Han gav papper åt Monsieur som han skulle ta ställning till. Sen titta vi nu här omkring oss och han kolla taket som var sönder i gästrummet och sen kolla han nu det ena och det andra. Han var här en liten tid och sen fick han nyckeln och sen gick han. 

Vi avsluta vår frukost och jag satt make up och Monsieur koka laxsoppa. Packa saker som vi sku föra till Emmaus. Vi gick via min verkstad efter mera rockar. Sen for vi iväg. Men jag håka att Emmaus alltid har stängt på måndagen. Heh!

Sen for vi till Sol i Åggelby och förde dit våra jätte, jätte långa gardiner och sen till K-rauta för Monsieur sku ha ett handtag till fönstren. Jag fick glass!

Hemma sen fortsatte jag här uppe. Tömde allt. Flytta skåpen in till vårt sovrum. Tre skåp. Dom var tunga. Satt böcker i lådor under sängen. Också sovrummet är väl nu ganska fullt. Monsieur tvätta fönster. 

Sen fick Monsieur laxsoppa och sen såg vi på Simma lugnt, Larry och sen fick jag laxsoppa. Nu fortsatte jag med att tömma bokhyllan. Det blev så enorma mängder i lådor och Ikea-kassar. Huh huh!

Nu skall jag gå och sova.
Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar