måndag 23 maj 2016

Fredagen

den 20:de steg vi upp åtta. Laga frukost. Den blev god.
Sen bädda jag och sen diska jag och sen dammsög jag.
Monsieur gick och sen släckte jag strömmen och gick. 

Vi var dom enda på båten. Tur att dom såg att vita saken var upplyftad.
Vid kiosken var en äldre tant. Köpte en 80 cents glass av henne.

Monsieur kom med jeepen. Vi for via S-market och via K- market och via Alko. Hem via Lanterna.
Hemma var allt i princip färdigt. Fina golv, men allt var ännu råddigt. Köket var ännu ogjort. Dom hade tagit ut allt därifrån men från köksgolvet hade dom inte fått bort mattan så där var liksom jämningsmassa på golvet. Monsieur gick och tvätta bilen.

 Jag gick omkring här och skura mina tossor och han kom sen tillbaka och så fick man god mat med oliver, torkade tomater, feta, vinrullader, bröd m.m. Jag fick rödvin. Monsieur fick öl.
Sen gick vi och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar