tisdag 17 maj 2016

Klockan åtta

vakna jag. Koka kaffe. Bröd i ugnen. Jugurt men ingen ingefära. Monsieur vakna och vi såg på jälki. Läste Husis. 

Jag bädda och diska och dammsög. Monsieur hade väl packat sina saker  och satt allt på gröna vagnen och jag gick och jag släckte och stängde.
Satt jag månne ute? Jo. Fick en glass från kiosken som kosta 80 cent och sen kom Monsieur med jeepen och vi for via Masurkka och jag köpte Philadelphia och punajuuriporkkana bröd.

Vi kom hem. Packa upp. Kolla vad männen gjort. Målat alla väggar fint!
Gick i duschen. Sen börja  jag med frittan. Monsieur fick en GT. Jag en whisky. Frittan blev god. Man fick punajuuribröd till. Och sallad. Och vittvin. Monsieur åt snabbt. Jag åt långsamt. Nu fick jag rose' och en chokobit och såg på en film som kom på Teema. Sen gick jag och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar