lördag 2 juli 2011

JEANETTE BJÖRKQVIST
i Jälkiviisaat. Helt huippu! Äntligen någon Kalle Isokallio inte rår på. Han har ofta bra åsikter, men jag har faktiskt tänkt ett par gånger blogga om hans chauvinism och otrevliga sätt mot dom kvinnliga deltagarna. Fnysig och elak. Jag minns en gång när han med stort förakt sa "höpö höpö". Huj!  Men Jeanette är inte bara fiffig, hon är dessutom självsäker och snygg. Stackars Isokallio. Hur det här nu sen går ihop med hennes eget radioprogram Eftersnack är ju en fråga.

INDIAN SUMMER
i Kajsaniemi skrevs det om i Husis i går. Verka helt intressant, men jag hitta ingen adress i artikeln. Så jag googla och tyckte fortfarande att jag kunde gå  kolla
Till saken hör att jag då idag hälsade på min gumor i Kronohagen och promenerade sen in till centrum via Kajsaniemi. Men vet ni vad: jag hittade inte stället. Måst fråga Calle. Jag tror han vet. 

Jag fortsatte sen til Stockmann via Akademen där jag köpte en rolig bok åt Aron till namnsdagen. En bilderbok med djur som säger saker. Där är liksom en knapp och så kommer det ljud  : )

MIN JEEP-CHAUFFÖR
kom hem idag sen strax efter mig, så vi for till Arabia Center för uppköp, men före det till Valintatalo (posten) efter vår nya dammsugare. Vi har på lande en sak från sextitalet. Först gick slangen sönder, sen stöpseln och nu slutligen huvudmunstycket. Nu tar vi stadsdammsugarn till lande och skaffa till stan en Electrolux som fått  huippu betyg överallt.

CARO OCH ARON
vänta på deras gård när vi avhämta dem kl 19.30 Klockan blev ju massor innan vi åt och dessutom är Arons säng nu på lande, så han bäddades på soffan . Det tog lite tid att lulla - t.o.m för riktiga mamma.

I morgon tidig väckning. Ingådagen är kl 10-14 så bra att nu vara där i alla fall strax efter 11. Och natutvis morgonkaffe före det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar