söndag 31 juli 2011

ARON SOV GOTT
Vakna halv nio och var helt glad och nöjd med att se en skruttig momi i sängen bredvid. Mofa hade ren kokat kaffe så jag fick min första kopp medan jag kylbehandla foten. Aron satt bredvid mig och vi titta på en animering - lera tror jag - som heter Pingo. Såna med småbarn känner säkert till den. Ganska rolig. Aron går på ett lustigt sätt ibland. Jag tror att han då leker Pingo.

"HAN KLÄTTRAR VÄRRE ÄN FÖRR"
stod det på Caros Aron-anvisningar. När vi sköter Aron får vi altid med en "bruksanvisning". Dagen med klockslag vad som händer och äts vid vilken tid (när han var bebi höll allt streck exakt) och sen vissa saker Caro vill att man skall beakta. 

Det här kanske inte är från den farligare ändan, men bäst att se upp ändå.

EN SVÄNG TILL KIMMIS
blev det för Aron och mig. Och igen bara en femårig pojke i hela parken. Han blev riktigt glad åt vårt sälskap. Mofa for till Kalkbruket efter C och I. Det var Miiu-avhämtningsdag idag. Dessutom hade dom ju bott två veckor  i Kottby så här fanns endel deras saker ännu.

Och när Miiu var inpackad och vi alla stod och vinka hej hej åt den sa Aron faktiskt "miiu"    : )

BIET MAJA
filmerna har blivit populära. Det var tidigare ett sätt att få Aron att äta, men nu plötsligt pekar han på hyllan och förklarar invecklat att han vill se på Maja annars också.

Så man satt i momis famn och åt fruktbitar - banan, vindruvor, nektarin och apelsin  : )

PÅ MENUN STOD
kyckling och quinoa. Aron åt sin portion ganska snabbt och jag tänkte att det var bra så och gav en smörgås till honom men tog till mat själv. Då såg jag hur han blängde på min portion och sin smörgås så jag förstod att han tyckte jag var fräck. Det var bara att ge till åt honom också.

Och på kvällen när han satt i badibunkan blåste jag såpbubblor på honom.
Och sen Godnatt!

2 kommentarer:

  1. oj ett så roligt veckoslut Aron har haft!! :D

    SvaraRadera
  2. Jo, vi tyckte också att det var roligt : )

    SvaraRadera