måndag 3 april 2017

Det var

fredag i dag. Monsieur skulle tvätta golven. Både uppe och nere. Jag tvätta mitt badrum. Sen strök jag en massa lakan och dynvar som jag sku sätta på täckena och sen en duk. 

Sen koka jag Kokkistroganoff. Den blev riktigt bra. Den tog en timme. Sen drack vi väl kaffe i köket och glass och någonting gott. Sen skura jag golvet i köket som också blev bra. Han avsluta här sen sina fina golv. 

Sen börja Monsieur med gäddan som var från Lappland.  Han laga brysselkål och jag koka potis och kantarellsås. Vi lyssna på Kent. 

Sen kom det på Teema en fin film som hette Five easy pieces. Där var Jack Nicholson som var ung. Han tog adjö av sin far. Dom spela alla piano hemma. Den var på riktigt bra!!

Sen kom det Skavlan en halvtimme och sen gick jag och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar