torsdag 20 april 2017

Det var tisdag

i dag. Monsieur steg upp klockan 06 och jag steg upp halv sju. Jag koka ägg åt honom och kaffe och han laga bröd åt sig och satt dem i ryggsäcken och for iväg. Monsieur fick också jaffa. Han tog båten från Kalkstrand och for till Bodö.

Jag gick i duschen och bädda sängen och fick kaffe och jugurt och bröd. Men Husis hade inte kommit. Jag ringde dit och sa om Husis. Sen torka jag golvet och sen diska jag hans saker och mina.  Och då hade Husis kommit.

Sen satt jag på en mörkblå blus och en tröja och tog mina stavar och gick runt Koloniträdgården. Kom hem och meddela Kalle att jag dricker hans Alishan Gaba. Jag sa att hans pappa har farit till Bodö.

Sen koka jag ärtsoppa och fick isvatten och goda bröd och läste KP. Monsieur kom hem och hämta gräsfrön som jag sen plantera i vita skålar och satt mull på. 

Monsieur gick väl och sova och jag gick väl sen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar