torsdag 28 oktober 2010

YOGA
Torsdag är min yoga-dag. Jag har redan många år "sysslat" med Ashtanga yoga. En dag såg ja på stan en bekant flicka. Jag sa: Hej! Vi har gått i samma yoga. Vi var båda lika bra. Men jag var ju helt skit, sa hon. Nå de va de jag mena, sa jag. Men det är klart: yogar man en gång i veckan, har man en viss nivå och blir inte bättre.

   Min lärare är Monica Schwela. Hon är jätte trevlig och oerhört seriös. Det är det indiska som gäller. Andlighet och mantror, ujjayi andning, lås, ja hela köret. Och till sist vid  avslappningen - savasana - sjunger hon indiska vaggsånger för oss med en underbar mezzosopran.

   Yogan är i Arbis. En gång när jag sku på tuppen lämnade jag väskan utanför båset. En väska med pengar, bankkort ja vad som helst. Det var så självklart: trevliga Arbis, snälla finlandssvenskar...
Jo jo, väskan var kvar, men alltså hur ankdamm får man vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar